پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

حفاظت اتاق سرور

حفاظت اتاق سرور :

از جمله مهمترین پارامترهای محیطی که نقش مهمی در حفاظت اتاق سرور داشته و می بایست مورد پایش  قرار گیرند به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • دما: افزایش دما از شایعترین مخاطرات اتق سرور بوده که بر اثر عدم کارایی مناسب سیستم سرمایشی ایجاد می شود. در صورت بالارفتن دما از حد مجاز علاوه بر از کار افتادن سرورها خطر بروز آتشسوزی نیز وجود دارد.
  • بریق: با استفاده از دتکتورهای دود و دما، وقوع هرگونه حریق به سرعت تشخیص داده شده و علاوه بر ایجاد آلارم اتاق سرور ، سیستم می تواند به صورت اتوماتیک تجهیزات تهویه را خاموش و سیستم اطفاء را روشن نماید.
  • لتاژ و جریان: ولتاژ و جریانهای خارج از محدوده مجاز می تواند آسیبهای جدی به تجهیزات اتاق سرور وارد نماید ، سیستم هشدار  اتاق سرور علاوه بر ایجاد آلارم مناسب ، می تواند به صورت اتوماتیک برق تجهیزات را قطع نماید.
 

امنیت اتاق سرور :

  • کنترل تردد: با استفاده از تجهیزات کنترل تردد مانند دستگاههای کنترل تردد کارتی، رمزی، اثر انگشتی و تشخیص چهره ، صرفا افراد مجاز امکان ورود به اتاق سرور را خواهند داشت و هر گونه ورود در سیستم ثبت شده و امکان گزارش گیری از اینکه چه فردی در چه زمانی به اتاق سرور ورود داشته است ممکن می باشد.
  • درب: وضعیت باز و بسته بودن درب از پارامترهای بسیار مهم در مبحث امنیت و حفاظت اتاق سرور می باشد. در صورت باز شدن درب به صورت غیر مجاز سیستم می تواند آلارم و هشدارهای لازم را ایجاد نماید. همچنین در صورت باز گذاشتن درب بیش از زمان تعیین شده سیستم هشدار اتاق سرور فعال می گردد. باز ماندن درب اتاق سرور علاوه بر اینکه امنیت اتاق سرور در برابر ورود غیر مجاز را مختل می سازد، سبب ورود هوای گرم بیرون به داخل اتاق می شود.
  • تشخیص ضربه: در صورت وارد آمدن ضربه یا تکان فیزیکی به رکها یا سایر تجهیزات ، سیستم آنرا تشخیص داده و آلارمهای لازم را ایجاد می نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.